Testsida Recension

Jajja logo

Jajja är ett av de äldsta svenska SEO-företagen, 2010 firade man bland annat 10-års jubileum. De är en tongivande aktör på den svenska marknaden sett till antalet kunder och omsättning. De har även historiskt fått klä skott för en del metoder som delar av SEO-branschen kritiserat dem för att använda.

De har under dessa år renodlat sin produkt och trimmat sin försäljning vilket har gett resultat på omsättningen och de sista åren även på vinsten. Sedan några år tillbaka arbetar Jajja med en resultatbaserad lösning och har legat i framkant på marknaden med just sin paketering och effektiva process mot slutkunden. Fokus tycks vara på lite mindre kunder och smalare sökord då det förstås är lättare att uppnå resultat snabbare och då kunna ta betalt snabbare.

Produkten är enkel och baserad på länkar från deras nätverk av sajter och man erbjuder olika former av resultatbaserade lösningar. Vad gäller SEO för själva webbplatsen, så kallad ”on-page optimering” har man snarare fokuserat på att påverka CMS-leverantörer med att utveckla sina plattformar än att arbeta med varje enskild kund on-page. Jajja har bl a. ett återkommande test av CMS-system där deltagande aktörers system rankas och poängsätts utifrån hur pass bra de är i sökmotorerna.

Jajja har som sagt historiskt varit i hetluften för sina metoder vid ett flertal tillfällen. Vi rekommenderar vad vi alltid gör om man vill bilda sig en uppfattning om någon, nämligen ”googla” och läs på.

Positionering över tid på ordet ”Sökmotoroptimering”

Positionering på sökmotoroptimering - google.se
[table “” not found /]

Artiklar

Debatten som testas

Bemöta kritik och felaktigheter

Humoriserad Panda Update

Kommenterat

Jesper om MediaAnalys, spammetoder eller inteTommy om Keybroker utger sig för att vara Google certifierad partnerNicklas Larenholtz om Bemöta kritik och felaktigheter

Kategorier

Allmänt – Off-topic

SEO

SEO Branschen

SEO-Granskning

Webbyrå