Scroogled – Bing:s starka kritik mot Google

Search Engine Watch publcerar en artikel om ups and downs inom SEO 2012. För den som vill läsa kan göra det här, men det finns en sak som jag snappar upp och vill dela med mig av här.

 

Bing nyttjar detta starkt och menar att hos dem så får man relevant och ett mer sanningsenligt resultat vid sökning. De menar kort och gott att du blir Blåst!

I början predikade Google, ”Var inte ond”-men detta ändrades den 31 maj 2012. Google Shopping är inget annat än en lista över annonser som intet ont anande kunder antar är sökresultatet.Bing menar att när man begränsar val och rangordnar dem efter betalning för man sökaren bakom ljuset. Dvs. resultatet är inte neutralt på samma sätt som när resultat visas utifrån relevans (icke kommersiellt sådant) utan i allra högsta grad kommersiellt.

 

 

Se filmen och sajten http://www.scroogled.com ger mer info

Bloggpost 2 i #Blogg100

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *