Googla mjölk i fokus i kampanj mot just mjölk

Företaget Oatly, som tillverkar och marknadsför havredryck, bedriver nu en kampanj mot mjölk genom att uppmana alla att Googla mjölk. Det låter verkligen förvirrande men det är sant. Lite dumt kanske, för det kan ju faktiskt slå tillbaka mot dem själva. Detta har så klart ett viss nyhetsvärde i SEO-kretsar och det finns redan ett blogginlägg på Soekmotoroptimering.se om denna hetsjakt mot mjölk som beskriver risken med att hänvisa till ett sökresultat då sökresultatet är föränderligt.

Varför risk? Om jag skulle basunera ut berätta hur bra jag är för att jag rankar si eller så innebär det samtidigt att jag utmanar andra att ta positioner före mig. Det skulle ge negativ reklam. Så även för denna kampanjen, även om Alex Schulman knappast ens vet lite om hur Google fungerar. Den 13 augusti är det alltså dags för deras uppmaning att Googla mjölk på Way out Wests sista dag. Lycka till!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *