SEO

Ordet SEO kommer från engelskan (Search Engine Optimization, vars förkortning är SEO) vilket syftar till att göra sin hemsida synlig i sökmotorer. Således konstruerar man sin hemsida så att sökmotorn ska förstå innehållet i hemsidan. Häri finns det en mängd parametrar som ger effekt varpå länkar till hemsidan är en avgörande del. Textinnehållet är ett faktum, som inte går att tumma på, därmed har sökmotoroptimering inga genvägar utan grundar sig på en bra produkt som andra är villiga att hänvisa till, med en länk exempelvis.

När du är din värsta konkurrent i sökresultatet

Konkurrens är ett värdeladdat ord när det handlar om SEO. Ingen annanstans är det så tydligt att det bara finns en vinnare, den som ligger överst i Googles vertikal. Man mäter ofta resultat i hur man avancerar eller inte, men det krävs ibland ganska omfattande åtgärder för att behålla de positioner som redan finns. Det […]

Google förlorar i sitt egna sökresultat

Google är inte världsbäst när det handlar om SEO. Diskussionen i sökbranschen är helt enig, Google är rentav dåliga. Deras egna PDF som är Googles guide till sökmotoroptimering är ständigt bortslarvad i den mening att andra än Google publicerar den på sin webbplats och tar framträdande positioner med den. Detta borde så klart Google ha […]

Låna pengar – Sveriges näst dyraste sökord

SEO lånebranchen

Frasen ”Låna pengar” är en av de dyraste fraserna att använda sig av på Google Adwords. Det kan kosta kring 300kr per klick vilket visar den stora konkurrens som finns inom låne-branschen. Ord och fraser som kostar mycket på Adwords är även extremt svåra att nå toppen med i de organiska sökresultatet. Det krävs hårt […]

Kampanjsajt v/s Sajt, vem vinner i sökresultatet?

Fenomenet kampanjsajt med syfte att ranka på ett begränsat antal sökord och sökbegrepp som komplement till vad som kan kallas för ”originalsajt” är inget nytt. Det som möjligen är nytt är att alltfler företag specialiserat sig på att bygga upp kampanjsajter som rankar på en fras, vilken sedan hyras ut till företag som önskar trafik […]

Fem vanligaste SEO-misstagen som Casinooperatören gör

Många casinosajter är betydligt sämre på SEO än de egentligen har råd att vara. Konkurrensen om användarna är hård, men det märks det inte speciellt mycket av när det gäller SEO; i stället försöker man locka spelare med höga bonusar och VIP-program. Men bra SEO krävs ju för att spelarna över huvud taget ska kunna […]

Searchminds, nu Searchminds Group AB

Searchminds

Searchminds är ett relativt nytt bolag som levererar sökmotoroptimering, online reputation m.m. I artikeln förklaras hur spampbloggar nyttjas och hur Searchminds tidigare länkar upp negativa artiklar till en konkurrent.