SEO-Granskning

Branschgranskande artiklar av SEO-företag från ett oberoende perspektiv. Artiklarna bredder perspektiv och förtydligar vad respektive SEO-företag använder sig utav för teknik och metoder som har till syfte att ge resultat i Google:s resultatlista.

Keybroker utger sig för att vara Google certifierad partner

keybroker

Uppdaterad 2011-05-26 20:03:20 Men i själva verket så saknas deras företag i listan hos Google där man söker över de företag som är exempelvis Google Analytics Certfied Partner. För de som inte är initierade i vad det innebär så betyder det helt enkelt att Google hänvisar till en handfull företag när du som konsument vill […]

Är Dagens Media:s kritik mot MediaAnlays befogad?

MA logo

MediaAnalys är ett av de större SEO-leverantörerna i Sverige beläget i Kalmar. Under en tid har det tidvis varit kritik gentemot MediaAnalys som leverantör av Internetmarknadsföring fokuserat på sökmarknadsföring.   Är kritiken mot MediaAnalys befogad? Är frågan i följande Analys som anspelar till en artikel i Dagens Media där MediaAnalys kritiseras hårt. För att få […]

Uppföljning – Har Xelera ställt in sig i ledet?

Xelera uppdatering nätverk

Uppdaterad 2011-02-01 kl. 20:21 För ett par dagar sedan uppmärksammade SEO-branschen allmänheten på hur Xelera Communication använde sina kunders hemsidor för egen vinning gällande synlighet i sökmotorer som Google. Avslöjandet fick stort gehör vart efter Xelera har agerat i sakfrågan. Vad har Xelera gjort Vid undersökning kan man se två stora förändringar. Dels så har […]

Xelera oseriösa, spamsida hos sina kunder

Energiekonomerna

Uppdatering 2010-01-28: Xelera har tagit bort sidan med Externa länkar, och hänvisar den sidan till startsidan. Det har kommit till vår kännedom att Xelera Communication lämnar efter sig sidor i företags hemsidor som de har utvecklat och realiserat. Efter en granskning av inlänkar till en handfull företag hittar vi en lång lista på företag som […]

Uppföljning – granskning av Vixdar

Skärmavbild 2010-12-29 kl. 15.48.38

På sensommaren i augusti granskade jag Vixdar som då var ett relativt nytt SEO-företag på den svenska marknaden. Följande uppföljning av Vixdar syftar till att genomlysa deras metoder och gå in på djupet, med några kritiska frågeställningar om ”Länkpaket” som strategi för sin sökmotoroptimering, och är det som så att Vixdar använder sig utav spammetoder […]