Allmänt - Off-topic

Allmänt/Off-topic är jag som privatperson tar upp dylika saker som härrör till SEO-branschen.

Det Infernaliskt informativa Infernot

Göran Adlén lyfter fram tio punkter som beskriver vad du ska göra och delvis på vilket sätt du ska agera för att nå fram i bruset och hur du därmed ska undvika att drunkna och inte komma ut med ditt budskap och förbli osynlig och ohörbar. Den 11:e punkten som är nog så viktig är […]

Vinna i Google, inte bara kommersiellt

Att vinna i Google förknippas oftast med att ta positioner före konkurrenterna för de kommersiella sökorden som ger ökade intäkter. Men ibland handlar det om prestige och att överraska. Att som Netifiera, en annan webbplats om sökmotoroptimering, ta position 1 med sökfrasen ‘googles utveckling’ ja även ‘googles utveckling’ bör slå hål på det ibland förekommande […]

Sökmarknadsföring behöver inte vara det bästa?

Cadillac SRX

Det diskuterade nämligen det med den bilverkstad som var på service i en liten verkstad mitt inne i Stockholm bland smågatorna kring Norrmalm. Eftersom jag har en bil som inte är så vanlig krävs det en expert i ämnet vilket gör att valmöjlighetenra är lite färre. Hur som haver så har jag hittat en verkstad som […]

Bevaka din länkprofil?

Länkar

De flesta vet vid det här laget att länkar är av yttersta vikt för att synas i sökresultatet. Detaljfaktorer kring länkar är bland annat länkprofilen och hur den ser ut. Vill man synas på skinnsoffa behövs det bland annat länkar på ordet skinnsoffa som pekar till sin hemsida. Antal länkar behöver vi inte gå in […]

Crossmedia och sökmotoroptimering

crossmedia

Till vardags får jag höra frågeställningar hur man på bästa sätt ska ta sig an sin sökmotoroptimering kombinerat med sin övriga marknadsföring. Crossmedia har en handfull hört talats om varpå det finns mängder med artiklar (flesta på engelska) om Crossmedia med olika exempel.   Jag skulle snarare vända på kakan och påstå att det är […]