BabyBjörn fick Sökmarknadsföringspriset

Igår den 25 mars pågick Guldnyckeln en 30 årig gammal tävling varvid Sökmarknadsföring har ett pris som delas ut. I år gick priset till Babybjörn vars leverantör Search-Integration har arbetet med Babybjörn där en av uppgifterna var att höja ranking för varumärkets hemsida.

Exempelvis när man söker på Babybjörns produkter ska inte köp och sälj sajter dyka upp i resultatlistan utan istället ska Babybjörn vara ledande i sökmotorer. Det är en bra insats från mitt perspektiv och det glädjer mig att ett bidrag som inte är kopplat till PPC var det vinnande bidraget.

 

 

 

 

 

Motiveringen löd:

Tack vare en långsiktig strategi på en internationell marknad och kundens fokus på närhet i slutkonsumentens köpprocess, har vinnaren lyckats bära fram sin kund till en trygg närvaro i sökmotorerna

 

Elin Ahlsén Lindstörm som är marknadschef på BabyBjörn, säger att Search-Integration har brett perspektiv på sökmarknadsföring där BabyBjörn har varit delaktig i processen. Elin säger att de vill vara där målgruppen finns, småbarnsföräldrar som söker efter produkter och då är det viktigt att synas högt när de söker.

Search-Integration skriver vidare på sin blogg att den totala trafiken till webbplatsen har ökat med 56 procent, och för det viktiga sökordet ”bärsele” har trafiken ökat med hela 91 procent mot hösten 2009.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *